מאמרים

שירים על חווית משתמש

6 לקחים על חווית משתמש שאפשר ללמוד משירים. השיר מדבר בעיקר על היכולת של המתמש להסתגל ולהתרגל. מדהים לחשוב על כמה הדרישות שלנו כמשתמשים השתנו, מה שבעבר היינו מסוגלים “לסבול” היום כבר לא לגיטימי. למשל חשבו על כמות הזמן היזע והדמעות כשחיכיתם שתעלה “תמונה” בשנות ה90… בשיר, נזכר הכותב, פעם היינו כותבים מכתבים. Now it seems […]

מאמרים

לחשוב בתבניות – design patterns

בזמן האחרון, שמתי לב לצמד מילים שחוזר על עצמו בכל מקום. צמד המילים שעליכם לשים לב אליו הוא – Design patterns.

למרות מה שמקובל לחשוב על המח המשוחרר והפראי, המח שלנו מתוכנן בחשיבה בתבנית.  הוא מזהה תבניות, מחלק לקבוצות ומתכנן בגנריות. לכן לא צריך לפחד מפיתוח מתודולוגיות של חשיבה תבניתית, גם למוצרים דיגיטליים. בזמן האחרון קראתי הרבה מאמרים בנושא ולכן רציתי לעשות קצת סדר. וגם להסביר איך אני עובד ולמה חשוב לי לייצר תבניות בעצמי.

work, מאמרים

4 טעויות עיצוב מפורסמות במיתוג ואיך לתקן אותם

פוסט יומרני, בעקבות העיצוב מחדש של אובר(Uber), החלטתי לשחק קצת עם הלוגואים האחרונים ולעבור, על הדרך, על כמה טעיות עיצוב בסיסיות שאני רואה.

התהליך של מיתוג מחדש הוא תהליך מורכב ואורך המון זמן. התהליך הזה לא כולל רק עיצוב, אלא הגדרה מחדש של מיתוג גם מבחינה רעיונית. מיתוג מחדש לאו דווקא נועד לשנות בצורה קיצונית את המותג, הרבה פעמים לא נבחין בהבדל שנעשה. מצד שני פעמים רבות, כשהתהליך כן עושה שינוי לקהל משתמשים רבים, הוא נתקל בהתגדות גם אם וכאשר השיג את מטרתו. ובכל זאת, בחרתי לקחת מקרים “מפורסמים” של מיתוג מחדש בשנים האחרונות כדי לנסות ולבדוק מה לא עבד ומה היה ניתן לשפר, לדעתי. אני מודע לכך שזה יומרני, אבל גיליתי תוך כדי המחקר, שברוב המקרים היו קולות דומים לשלי גם ברחבי הרשת.  הפתרונות שאני מציע הן רק לשם הדוגמאות. ברור לי שלא ניתן לפתור בעיה בתהליך כל כך גדול על ידי שינוי קטן כל כך.

מאמרים

Prototype – איך לעצב אבטיפוס

אחד מהמאפיינים הבולטים של  שנה שעברה בעיצוב הייתה התחרות למציאת התכנה לאב-טיפוס(prototype) המושלמת התחרות הואצה על ידי הדרישה הגדלה לייצור עיצובים בתחומי המובייל והווב. לאנשים רבים, זה נראה מוזר שעדיין מדברים על מרוץ זה. בעיקר כי קיימות כל כך הרבה תכנות כבר היום בשטח. הפוסט הזה באנגלית מפורסם כאןPrototyping wars כלי הפרורטוטייפ הוא למעשה הגשר בין […]

work, מאמרים

pixeldribbble טרנדים וקהילה

השנה זכיתי להשתתף לראשונה ,בארוע “פיקסל דריבל(pixel dribbble)” וזו הזדמנות לספר קצת על מה זו “קהילת המעצבים”. אילו ערכים נותנת קהילה? ואיזה מחיר היא גובה. בארוע הקהילתיות הייתה בשתי מובנים, גם הקהילה הוירטואלית – זו שממלאת את מקומה בדריבל ובפיקסל פרפקט בפייסבוק, ו הקהילה הפיזית שהגיעה לארוע – ואשכרה הרימה את העיניים אחד אל השני. […]

מאמרים

סוד ההצלחה – טעות

המושג sandbox מתייחס במחשבים לחוויית שימוש שבה למשתמש יש חופש לגבי מה עליו לעשות. כמו ארגז החול בגן הילדים, בו הילדים יוצרים בצורה מוחלטת ומעצבים את השטח. כיום, עושים שימוש במסגרת זו בקרב ממשקים רבים. השימוש בגישה זו מגדיל את תחושת העצמאות והחופש של המשתמש. השאלה החשובה לשאול כאן היא מה אנו מרוויחים ומה אנחנו יכולים […]

מאמרים

מה אפשר ללמוד על ממשק משתמש מהעיצוב המחודש של אתר “הארץ”

לאחרונה, עברו שניים מאתרי החדשות בארץ  הארץ  ווואללה עיצוב מחדש. מלבד שינויים קוסמטיים ואופנתיים של אתר רספונסיבי, ניתן ללמוד הרבה על עיצוב חווית המשתמש באתרים אלו וגם להבין דרכם את השינויים הצפויים בתחום העיתונות המקוונת. לקחתי במקרה זה את עיצב אתר הארץ כמקרה מבחן, אבל דוגמאות דומות ניתן למצוא גם בישראל היום וואללה וכו’.

מאמרים

7 עיצובי משחקים שלא נראים כמו שום דבר אחר.

אחד הדברים שהופכים את משחקי המחשב ה”עצמאיים”(אינדי, כאלו שפותחו על ידי סטודיו קטן ומקומי) לבולטים כל כך, הוא שבירת כללים גם בסגנון הויזואלי. כמו בנושאים אחרים  המפתחים העצמאיים ילכו באומץ רב יותר וישברו מוסכמות במקומות בהם חברות הענק “ילכו על בטוח” וישמרו על סגנון נקי ואחיד. זה עובד אותו דבר בכל תחום אחר – בכל […]

work, מאמרים

מה עושים עכשיו לעזאזל? : GGJ 2015

מחשבות על פיתוח משחקים בעקבות  – Global game jam 2015 לאחר שהשתתפתי השנה לראשונה, בglobal Game Jam (GGJ), אני יכול לסכם ולהגיד:  תאמינו להייפ – הGGJ הוא אחד הארועים המיוחדים ומעניינים שיצא לי להיות בהם. הג’אם נולד אי שם בתחילת שנות ה2000 ואט אט הפך לארוע מסורתי כלל עולמי, לאחר שבשנה שעברה הוקם תאגיד בעל […]